Arena Partners Oy 100%:ksi Uranus Oy:n omistajaksi

Ramona Westersund Lehdistötiedotteet

ARENA PARTNERS OY – LEHDISTÖTIEDOTE, JULKAISUVAPAA 17.6.2015 KLO 12

Nykyisin Uranus Oy on LAURA Rekrytointi Oy.

Arena Partners Oy on kasvattanut omistusosuuttaan Uranus Oy:ssä ja on lunastanut pääomistaja Hannu Solanteelta ja muilta henkilöosakkailta Uranus Oy:n kaikki osakkeet. Uranus Oy:stä tulee Arena Partners Oy:n 100 %:sti omistama tytäryhtiö.

Uranus Oy on perustettu vuonna 1998 ja toimii kahdella liiketoiminta-alueella: osaajien tavoittamisessa (www.uranus.fi) ja rekrytointiprosessin hallinnassa (www.laura.fi). Yhtiö on maailman johtavan kansainvälisen sähköisen rekrytoinnin yhteistyöverkoston The Network (www.the-network.com) jäsen ja edustaa sen palveluja Suomessa.

Yhtiö tekee myös yhteistyötä yli kahdenkymmenen suomalaisen lehden kanssa vieden verkkoon yhteistyölehdissä julkaistut työpaikka- ja koulutusilmoitukset.

Arena Partners Oy tuli Uranus Oy:n osaomistajaksi vuonna 2010. Arena Partners Oy:n toimitusjohtaja Tapio Moisio: ”Arena Partners Oy:llä oli nyt oikea ajankohta tarkastella omistustaan Uranus Oy:ssä ja hallitus päätyi omistuksen kasvattamiseen. Uranus Oy:n LAURA™-asiakkuudet ja yhteistyö lehtien kanssa luovat hyvän pohjan kasvattaa yhtiön liiketoimintaa.”

Hannu Solanne jatkaa yhtiön toimitusjohtajana 31.7.2015 asti. Hannu Solanne: ”Arena Partners Oy:n tulo Uranuksen omistajaksi oli luonteva jatkumo jo vuodesta 2006 alkaneelle yhteistyöllemme. Samalla myös varmistui, että Uranus Oy säilyy suomalaisessa omistuksessa ja yrityksen molemmat avainlipputuotteet saavat merkittävästi enemmän kehitysresursseja.”

Lisätietoja:
Tapio Moisio, toimitusjohtaja, Arena Partners Oy, 050 376 1230

Arena Partners –konserniin kuuluvat emoyhtiö Arena Partners Oy n lisäksi tytäryhtiöt Uranus Oy (100 %) ja mobiililiiketoimintaan keskittynyt tytäryhtiö (65 %) Arena Interactive Oy, jonka tytäryhtiö (100 %) on Arena Messaging Oy. Arena Partnersin osakkuusyhtiötä ovat sähköiseen luokiteltuun (asunnot ja autot) ilmoitteluun keskittyvä Alma Mediapartners Oy (35 %) ja mobiiliin paikallisoppaaseen erikoistunut Adfore Technologies Oy (11,8 %).

Arena Partners Oy:n omistajia ovat Keskisuomalainen Oyj (37,85 % osakkeista), Ilkka-Yhtymä Oyj (37,82 %), Pohjois-Karjalan Kirjapaino Oyj (8,11 %), Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj (8,11 %) sekä Länsi-Savo Oy (8,11 %).